lördag 23 februari 2013

Tio tomma

Detta blir mitt sista tio tomma-inlägg inför mitt P50P-projekt. Oj, det känns som en rejäl utmaning.
Här har vi:

  • Yves Rocher duschkräm i doften Tribal Attitude, trevlig budgetduschkräm som doftar godis. YR's duschkrämer är alltid pålitliga och kostar nästan ingenting, dessutom kommer de ofta med nya dofter. 
  • Clarins Renew-Plus Body-Serum, använt precis som en vanlig bodylotion, den har en lite konstig doft, jag har tidigare haft en cellulitkräm från samma märke och den doftade likadant. Inte mina favoriter trots att jag brukar gilla Clarins produkter annars.
  • Fenjal duschkräm i den klassiska doften, jag återkommer alltid till Fenjal för jag älskar doften. Denna duschkräm var härligt krämig och kändes lyxig. 
  • Sanex deo dermo invisible, det här är mina favvodeos, de funkar klockrent doftar gott och kommer i flera dofter. Brukar köpa på mitt ett par stycken när jag är utomlands för de är billiga också. 
  • Body Farm Body butter cocoa butter, rejält fet body butter som jag uppskattade mycket när det var som kallast. Dock är inte detta min favoritdoft för doften är lite för nötig, men köper gärna detta märkes bodybutter i annan doft för jag älskar konsistensen. 


  • Clinique High Impact extreme volume mascara, långt namn på en otroligt bra mascara. Lite dyr, men suverän om man gillar volym på fransarna!
  • Elisabeth Arden Ceramide kapslar, rätt så feta men känns nyttiga för huden.
  • Bath & Bodyworks True Blue handkräm, mycket trevlig lagomfet handkräm med god svag doft. 
  • Madre Bees läppcerat, trevligt cerat med mintdoft som kostar typ ingenting på iHerb. 

Fem prover får representera den tionde produkten. Av de tre proverna från Karin Herzog så gillade jag ansiktsmasken Essential mask bäst, den kändes mycket trevlig och lite sådär högteknologisk på något sätt. Provet från Yves Rocher innehäll Riche dagkräm och jag gillar hela den serien, bra produkter till bra pris. Vichy-serumet lämnade inget större intryck, men effekten av ett serum dröjer ju ett tag så ett prov säger inte så mycket.

Som jag skrev ovan så tänker jag köra mitt P50P-projekt från och med nu så håll utkik i nästa inlägg om de regler jag sätter upp för det för mig själv. De tio produkterna i detta inlägg räknas INTE in i projektet utan jag börjar fr o m nu. Ni får gärna hänga på! Jag behöver verkligen införa ett köpstopp för att få ned mängden produkter som jag har. Jag måste minska mina inköp drastiskt känner jag. Om ni känner att 50 produkter är för mycket så kan ni ju välja en annan mängd och andra regler för er själva, alla behöver såklart inte göra likadant. :-) Återkommer som sagt om hur jag tänkt mig att ha det.

Inga kommentarer: