torsdag 17 januari 2013

Ninni önskar sig

På Första Långgatan i Göteborg ligger en butik som heter Matton. De har även butiker i Stockholm och Malmö samt en webshop. De säljer en massa kontors- och konstnärsmaterial, faktiskt en riktigt kul butik för den som gillar papper och pennor och sånt! Jag har fastnat för de här byråerna som kommer från Bisley. De finns i flera utföranden och i rätt så många färger. IKEA's Helmer i all ära, men dessa känns lite roligare.
Vad sägs om gul eller rosa eller röd eller ljusblå eller mörkblå eller vit eller svart.... ja massa färger! Lådorna finns i olika höjder också. Problemet är bara att den byrån jag vill ha kostar 1400:- och egentligen skulle jag vilja ha den högre än vad den högsta modellen är. Jag skulle även vilja ha blandat djupa och grunda lådor och en sån byrå finns inte. Kanske skulle kunna tänka mig en hög och och en lägre att ställa ovanpå och då kan man ju välja en med grunda och en med djupa lådor men det blir så dyrt.

Ska definitivt tänka igenom detta. Nån dag när jag känner mig rik och inte ska shoppa i London några veckor senare så kanske jag slår till på en sån här byrå. Måste även komma på var någonstans i hemmet den kan få plats... Blir ni sugna på en Bisley-byrå?

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Den gula ser ut som en ärlig karamell! Jag måste spana in nästa gång jag är i Malmö...

Ninni sa...

Ja, min son skulle nog gärna lägga vantarna på den, gul är hans favvofärg.

Lotta sa...

Dom ser fina ut! Har inte råd just nu, men längre fram kanske?

Ninni sa...

Man kanske kan spara ett tag och inte köpa så mycket smink... fast det är ju svårt.

Litzy sa...

Lite dyrt kanske... men fine är dom.

Ninni sa...

Ja, visst är de!