söndag 27 januari 2013

Kiehl's Midnight Recovery Concentrate

Jag testar mig vidare genom Kiehl's sortiment och nu har turen kommit att skriva några rader om Midnight Recovery Concentrate. Jag tänker inte recensera detta eftersom jag inte gillar lavendel som ni kanske vet och det kommer att visa sig i betyget vilket känns orättvist. Dock har jag bestämt mig för att det här serumet ska jag använda ändå, trots att jag inte gillar doften. Jag har nämligen fått för mig att det är mycket bra för huden.

Produkten kommer i en flaska med dropp-pipett. Konsistensen är väldigt tunn, vilket gör det lite svårt att applicera. Jag droppar litegrann i handflatan och fördelar mellan händerna innan jag smörjer ansiktet. Med en väldoftande nattkräm över så dränks doften lite så att jag inte känner lavendeln så mycket. Känslan är nämligen god så det här serumet får bo kvar ett tag i mitt badrumsskåp. Ibland får man lida lite pin för att vara fin va? Jag skulle dock inte köpa detta serum just pga doften, men jag vet att andra älskar lavendel och för er är det nog en toppenprodukt.

Midnight Recovery concentrate hittar ni hos de Åhléns som säljer märket, en flaska på 30 ml kostar 360:-. Helt ok pris för ett serum.

6 kommentarer:

omygloss sa...

Jag älskar lavendel och jag älskar det här serumet. Fick pengar av mamma i julklapp för att köpa ett, så jag väntar på att få hem en rabattkupong från åhléns så ska jag köpa detta med en gång! Har lite andra serum jag använder nu så därför väntar jag på kupongen :)

Ninni sa...

Ja, jag tror det är bra för huden som sagt, jag försöker verkligen gilla lavendel men det går inte tyvärr... skulle aldrig köpa en produkt med den doften.

Lotta sa...

Tack för tips. Jag gillar lavendel, så doften är inget problem för min del.

Ninni sa...

Jamen då är det nog något för dig för känslan på huden är jätteskön.

Nina sa...

Fick ett test på denna men har inte provat ännu. Är lite svårt med doseringen när det är ett test men jag ska prova, har inget problem med lavendeldoft.

/Nina

Ninni sa...

Väldigt tunn är konsistensen.