onsdag 30 januari 2013

Elemis - Papaya Enzyme peel

Jag erkänner, jag är inte så bra på att lägga masker regelbundet. Jag glömmer bort det hela tiden på nåt sätt. Men ibland tar jag mig i kragen och lägger en mask eller två. Den här enzyme-masken från Elemis är faktiskt en riktig goding. Den innehåller bl a solros och vitamin E. Man lägger ett lager och låter verka i 10-15 minuter och sköljer sedan. Det pirrar lite i huden under tiden, men bara pyttelite. Doften är helt fantastisk, den doftar som en tropisk fruktsallad. Synd bara att förpackningen ser så trist ut i mitt badrumsskåp. Nedan ser ni en mer upp-hottad variant. Eftersom jag inte gör mask så regelbundet så tänker jag inte betygssätta denna utan nöja mig med att berätta att den är mycket trevlig att använda.

Elemis Papaya Enzyme Peel hittar ni t ex på Feelunique där en tub på 50 ml kostar £28. Min tub kom med i ett kit jag köpte för rätt så länge sedan och jag har sett att den ibland finns med lite här och där i olika Elemis-kit, det här t ex.

Inga kommentarer: