söndag 11 november 2012

OPI - Vampsterdam

Det här lacket köpte jag när Grand Parfymeri hade 25% på hela sortimentet. De tar 139:- normalpris för ett OPI-lack till skillnad från de flesta andra butiker som tar 150:- och nu när jag dessutom fick rabatt så slog jag till. Annars tycker jag att OPI-lacken är lite för dyra här i Sverige.

Vampsterdam kommer från den holländska kollektionen som ni kanske förstår. Jag älskar att det är lila i det bruna, det är en nyans som verkligen tilltalar mig.
Jag tog en bild med och en utan blixt, men det gjorde ingen större skillnad som ni ser. Som alla OPI-lack är det lättlackat och täcker på två lager. Torktiden är helt ok, jag använde Orly's snabbtorkande överlack In a snap. OPI har rätt så breda penslar, men inte lika breda som t ex IsaDora.

Jag fotade Vampsterdam brevid det gamla hederliga OPI-lacket Espresso your style, som är rätt så likt fast utan den lila tonen. Dock fick jag ingen rättvisande bild på skillnaden men som sagt, de är rätt så lika.

Inga kommentarer: