onsdag 14 november 2012

Lyxat med ny klocka

Jag har aldrig ägt en lite dyrare klocka. Den klocka jag använt de senaste åren kommer från Ur&Penn och jag tror jag gav kring en femhundring för den. På sistone har jag suktat efter en guldfärgad klocka med lite bling men inte hittat någon jag gillar. Min sambo som är väldigt intresserad av klockor och äger två stycken Breitling, råkade höra det. Han var snabb med att surfa kring på nätet och hittade ovan skönhet som kommer från ett av mina favvo-lyxmärken Marc Jacobs. Klockan fanns på en amerikansk shop som heter Shopbop. Jag är dock lite skeptisk till att handla dyrare varor från USA då jag inte har full koll på tullregler och så kan det krångla med garanti etc. Klockan finns även i europeiska shoppar, men till mycket högre pris såklart. 

I söndags var våra barn på bio och jag och sambon strosade på stan under tiden. Bara på kul så tittade vi in på NK's klockavdelning. Och där var den - min klocka! Inte samma som den på Shopbop, men samma märke och ännu finare! Ja, det stod mitt namn på den! Jag hörde mig själv säga -Jag köper den!
Kolla vad fin den är! Modellen heter MBM3191. Jag är så nöjd!
Vissa kanske tycker att den är för blingig, men det bryr jag mig inte det minsta om för jag älskar den!
Det är jätteskillnad mot min gamla tråkiga klocka. Varje gång jag tittar på vad klockan är så blir jag glad! Den kostade visserligen några tusenlappar, men då jag är rädd om mina saker och nästan aldrig sätter repor i varken klockor eller solglasögon så tyckte jag att jag ville göra den här investeringen. Dessutom har den ett andrahandsvärde om jag skulle vilja sälja den framöver och köpa en annan klocka. Två års garanti och även försäkring ett år fick jag. Bra ifall jag skulle tappa en sten eller så från blingblinget. Vad tycker ni?

12 kommentarer:

Honi sa...

Åhhhhhh vad vacker den är! Så fin, tror absolut inte du kommer ångra ditt köp :-) Såna här grejer är ju som du säger en investering.

Lotta sa...

Så fin den är! Den är du verkligen värd!
Som du säger, det är en bra investering!

Minerva sa...

Jättefin!Vad roligt det är att ibland köpa fina, dyra grejer!

Åsa sa...

Jättefin!!! Och blingiga klockor är så snyggt!

Ninni sa...

Tack, roligt att ni gillar den!

Swooey sa...

Häftig! Marc Jacobs gör mycket snyggt.

Litzy sa...

Verkligen snyg! :)

Ninni sa...

Tack tack! :-)

emelie sa...

fin klocka!!

Evelinas blogg sa...

Jaaaaa!!!! Marc Jacobs, min stora kärlek! Lugnt värd varenda krona, det är STOR skillnad på att köpa märkesklockor och billiga klockor. Superfin, Ninni!

Ninni sa...

Tack, vad kul att ni gillar den!

Glitter Sisters sa...

Kanonfin! Vill också ha! /N