måndag 5 november 2012

Glossybox oktober

Jag blev inte särskilt imponerad av Glossyboxen för oktober faktiskt. Jag hämtade ut min box rätt så sent pga att jag var i Stockholm förra veckan. Det gjorde att jag redan hade sett några av de andra bloggerskornas boxar. Boxen har inspirerats av geishor, fast jag ser inte kopplingen alls förutom för möjligen chokladbiten. Jag hade hoppats på att få de färgade linserna (som gick att byta modell på). Jag har haft linser i nästan 30 år och aldrig provat färgade linser så det hade varit kul. Men nähä - några linser fick jag inte. Här är min box:

  • Brilliant smile, munskölj mot ilningar, isningar, plack och karies. Rätt så ointressant.
  • Nails Inc nagellack, helt ok då jag inte testat detta märke tidigare. Färgen är klassiskt röd och flaskan är en mini på 4 ml.
  • Aussie 3 minute miracle reconstructor, denna hade jag tänkt prova förr eller senare så det var rätt så bra. Man fick även med en rabattcheck på 25:- att handla märkets produkter för på Kicks. Jag gillade verkligen shampoo och balsam för färgat hår från Aussie så den kommer nog att bli använd. 
  • Lipgloss från Färg, inte min nyans alls då jag gillar mer neutrala ljusa färger på läppglans. Nån som fått en ljusare färg som vill byta? Annars åker den nog upp på Tradera oöppnad.
  • Beautybird hårdtvål, har ingen bra tvålkopp så använder väldigt sällan hårdtvål. Att det ska vara så svårt att hitta en tvålkopp med hål i botten för avrinning, en vit som inte är i porslin vill jag ha. Tipsa gärna. 
  • Geisha chokladbit. Som sagt det enda som i min värld har geisha-anknytning i den här boxen.

4 kommentarer:

Emma sa...

Ang. tvålkopp - ikea har sådana i plast med avrinning. Trooor de finns i vitt, men är inte säker. Köpte min i lila, var ju också ute efter färg så kikade inte efter en vit. Men tips, kolla där :)

Ninni sa...

Tack Emma, det ska jag absolut göra. Ikea är ju inte ens dyra! :-)

Litzy sa...

Säger samma... IKEA is the place to be :)

swooey sa...

Håller med gällande oktoberlådan. Den var inget vidare.