tisdag 27 november 2012

Essence - Galactic black

 Det här lacket har stått rätt så länge på min hylla för otestade lack. Anledningen var nog att det liknar ett annat lack jag har, det andra lacket kommer från Sonia Kashuk och och heter Starry Night. Ja, jag skulle säga att de är identiska faktiskt. Fast fina båda två.
Galactic black är lättlackat och täcker på ett enda lite tjockare lager, för hållbarhetens skull är det kanske bättre att lägga två, men jag var lite lat när jag lackade. Penseln är rätt så bred, fast något smalare än IsaDoras penslar. Faktiskt precis lagom i min smak så att tre drag per nagel räcker.
Lite suddig bild (hade lite kameraproblem då jag råkade komma åt någon okänd knapp på kameran). Men ni ser ändå skimret.

Jag älskar ju lacken från Essence och detta är ju bra på alla sätt - utom ett. Det sitter för jädra dåligt. Även om jag bara målade ett lager så hade jag ju faktiskt överlack över. Och ändå blev det bortskavt på ganska många ställen samma dag jag målade det. Och, nej, jag gjorde inget hushållsarbete alls! Jag bara gick på restaurang och det ska väl ett lack hålla för? Övriga Essence-lack som jag äger har hyfsad hållbarhet, men detta ramlar av på nolltid. Jag bättrade på där lacket ramlat av, men några timmar senare såg det lika avskavt ut igen!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Synd på hållbarheten. Jag har inte testat så många Essencelack, men vill ju gärna komma över fler framöver.

Ninni sa...

Ja, de flesta Essencelack sitter helt ok, men detta var inte så bra tyvärr, men kanske ok för en kväll.

nicnic sa...

Cool färg :)

Ninni sa...

Ja, fin! :-)