fredag 21 september 2012

Recension - Rapsodine Body Oil

Från svenska Rapsodine kommer den här oljan, den innehåller svensk rapsolja. Mer information om priser mm här. Man kan använda den till både kroppen och håret (då som inpackning). Jag har dock bara använt den som bodylotion då jag har andra oljor för håret. Innan vi åkte till Spanien så hällde jag över lite av den här i en miniflaska för att ha med mig som aftersun, men det vette tusan vad den lilla flaskan tog vägen, den måste ha halkat ur packningen. Men nu har jag testat oljan och jag tror att den ändå funkar bättre för mig nu när huden börjar bli höst-torr.

Oljan kommer i en glasflaska på 100 ml, hålet är litet, vilket är bra för oljan är dryg så man behöver bara lite. Jag uppskattar den speciellt när jag rakat mina ben, de brukar nämligen klia efter rakning, men när jag hade smort med denna så slutade de genast att klia. Jag är helt övertygad om att jag kommer att använda denna varje dag under vintern så det är bra att den är så dryg. Jag gillar att den inte kladdar nämnvärt utan sjunker in rätt så snabbt i huden. Jag har även börjat använda den till mina nagelband och där märker jag redan skillnad.

Doften är väldigt mild och neutral, tror inte någon kan störa sig på den. Jag har även testat bodybuttern i serien och där gillade jag inte doften så jag var lite orolig i onödan att denna skulle dofta likadant. Detta är en bra produkt som gör sitt jobb på ett ypperligt sätt och som dessutom är svensk. Dock är den lite dyr, den kostar 299:- för 100 ml.

Ninni ger betyget: 4.

Inga kommentarer: