lördag 8 september 2012

Recension - Bare Minerals Flawless Definition Mascara

För en tid sedan recenserade jag Bare Minerals Flawless Definition Volumizing Mascara, den är syster till denna mascara och jag köpte dem i samma 2-pack, ingen av dem är fullstora. Denna ska inte ge lika mycket volym som den förra enligt namnet. Nu har jag använt den en tid och är redo för att berätta vad jag tycker.

Den andra mer volymgivande mascaran har en traditionell borste som är rätt stor. Denna har en plast-piggborste som är smalare. Jag vet faktiskt inte om formulan är densamma. Den andra mascaran fick en fyra i betyg av mig. Jag tror faktiskt att jag gillar denna lika mycket trots att jag brukar gilla volymgivande mascaror bäst. Den ger bra separation och det går alldeles utmärkt att bygga volym med den även om man kanske inte får vavavoom-fransar. Den sitter bra och smular bara lite. Borsten är något lättare att måla med än den volymgivande för den är nättare och smalare.

Ninni ger betyget: 4

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Den låter bra! Jag har nog aldrig testat ngn ID-maskara...

Ninni sa...

Ja, den är helt ok, bättre än snittet.