onsdag 22 augusti 2012

L'Oreal - Goldmine och Iced Latte

Jag älskar allt som glimrar och skimrar, det vet ni redan. Ni vet också att jag gillar beigeskimrande skuggor, jag vet inte hur många jag har egentligen. Måste göra ett inlägg om mina beiga skuggor nån dag tror jag bestämt. Den vänstra skuggan på bilden föll jag pladask för när jag var i Spanien. Den heter Goldmine och är verkligen superguldig! Sedan tidigare hade jag den högra skuggan, Iced Latte, och jag trodde att de kanske skulle vara lite för lika varandra, men de är ju inte lika alls. Iced Latte är svagt rosatonad.
Goldmine finns att köpa på Kicks för 115:-, Iced Latte kanske har utgått, eller inte funnits alls i Sverige, för den hittar jag inte. Däremot ser jag att det finns flera beiga nyanser på dessa härliga skuggor och såklart massa andra färger. Produktnamnet på skuggorna verkar variera lite mellan land till land för Iced Latte köpte jag i Los Angeles. I Sverige heter de Colour Infallible.

Konsistensen är någonstans mellan kräm och puder. Jag har testat att applicera både med pensel och skumgummiapplikator men kommit fram till att fingrarna funkar absolut bäst till dessa skuggor. Rena fingrar får jag poäntera.
Ser ni hur härligt skimrande skuggorna är? Jag tog bilderna i lite olika ljus så att ni skulle se ordentligt, jag har inte använt blixt i något av fallen och skuggorna är lagda på bar hud, dvs utan primer.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag gillar också beige-skimrande skuggor, så ett inlägg om dina skuggor är något jag ser fram emot!
Goldmine har jag också tittat på flera gånger, men än så länge har jag ingen alls från märket. Sahara Treasure är också en sådan färg som jag tycker är fin. Din rosatonade variant känner jag inte igen, men fin var den!

Ninni sa...

Vad bra, då ska jag fixa ett sånt inlägg snart!

Kerstin sa...

Jag har också Goldmine, och älskar den! För länge sedan gjorde jag ett inlägg med beiga skuggor. Nu vågar jag inte, för då märker jag ju hur många jag har :)

Ninni sa...

Hahaha, ja det är ju faran, dvs att man upptäcker att man har ett beroende-beteende av smink, fniss.