fredag 31 augusti 2012

Catrice - Goldfinger

Mycket passande namn på ett guldlack. Den här flaskan köpte jag i Tyskland i vintras, Catrice är ett budgetmärke som finns på t ex varuhuskedjan Kaufhof. Jag har inte hunnit testa förrän nu. Det har en bred pensel och täcker bra på två lager. Kanske att penseln är något svårmålad för att den är så jättebred. Jag brukar gilla breda penslar, men denna var lite i överkant. Bra torktid med snabbtorkande överlack (Seche vite) och rätt så fin guldnyans även om den inte är så speciell direkt.
Tog bilderna i lite olika ljus, men inser att de blev rätt så lika ändå. Ja, en klassisk guldfärg helt enkelt. Lite randigt men inte så det stör.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tycker det är en fin guldfärg, inte för gul och inte för orange.

Ninni sa...

Ska ta och jämföra det med ett guldlack jag har från IsaDora tror jag...