lördag 16 juni 2012

Reafynd

Ni har väl inte missat att reorna har börjat? Har ni gjort några fynd ännu? Jag tog en tur ner på stan häromdagen och tittade runt. Där fanns faktiskt en del fyndigheter och även en massa som inte intresserade mig.

Jag köpte inga kläder för jag har en massa samt att jag håller på att gå ned i vikt just nu (jodå, det går faktiskt rätt bra på den fronten). Sen finns det även en massa som jag tycker känns lite trist - ta t ex Åhléns som alltid rear ut mängder av IsaDora-produkter, jag gillar ofta IsaDora, men de produkter som reas ut känns (förutom möjligen nagellacken) rätt så trista - skuggtrios och mängder av läppglans. Kan tipsa om att de hade Maybellines budget-linje MNY till halva priset, det gällde samtliga produkter av det märket. Många produkter kostade bara 15:-/st.
Här är de fynd jag gjorde. Först hittade jag ett kit med handkräm och läppcerat från Mavala till halva priset. Jag vet att min mamma älskar Mavalas handkräm så jag köpte en förpackning till henne också.
 Såhär ser innehållet i lådorna ut. Jag har inte testat ännu så jag vet inte om det är bra grejor.
Sen hittade jag ett läppglans från Clarins på Kicks för halva priset också, det kostade mig 105:-. Perfekt Ninni-färg med bara lite skimmer. Jo, för jag hade ju inga läppglans på lager.... hihi. Nåväl, det får ligga i mitt förråd ett tag innan jag börjar använda det. Kicks sålde bl a ut hårvård från Kanebo och Shiseidos krämskuggor modell äldre (de kom ju med nya krämskuggor för ett tag sen). Foundations från Clarins till halva priset såg jag också.

Jag köper nog inte så mycket mer på rean för jag ser fram emot Feeluniques rea. Förra året hade de den i juli-augusti så jag hoppas det blir likadant i år. Vi får se om det stämmer! Sen ska jag ju till Spanien också i mitten av juli och jag älskar att botanisera på El Corte Ingles i Puerto Banus, de har bl a en Sephora-filial och har massa roliga märken såsom Urban Decay, Benefit, Make Up Forever och Bobbi Brown.

4 kommentarer:

Honi sa...

Vilka fynd! Jag har bara varit inne hos TBS, dom hade galen rea så köpte en "Facial cleansing gel" för 35 kronor. Men jag tror att jag behöver ta ännu ett besök!

Lotta sa...

Jag var en snabb runda på Kicks idag, dom har ju 30% på alla hårfärger, så det köpte jag. Hittade även ögonskugga från Isadora i en användbar brunröd färg, en glittrig variant från Maybelline där jag egentligen ville ha den gröna, men den var så klart slut, så det blev koppar istället. För jag var tvungen att ha nåt glittrigt... Vidare köpte jag en mörkblå penna från Isadora, har velat ha en ny mörkblå penna men jag blev lite besviken på denna, verkade lite gammal. Ja ja, jag är rätt nöjd ändå med mina fynd!

Lotta sa...

Glömde ju skriva att dina fynd var hur fina som helst!
Och vad snällt av dig att tänka på din mamma!

Ninni sa...

Inga dåliga fynd ni gjorde, rea is da shit!