fredag 23 mars 2012

Essence - Where is the party?

Så var det dags att testa ett av Essence-lacken som jag köpte i Frankfurt. Detta är det duokroma lacket Where is the party?
Det ser nästan grönt ut i flaskan, men blir mer lila på naglarna, dock är det svårfotat så det gröna skimret försvann nästan helt på nagelbilderna, det syns mer i verkligheten.
Det täcker fint på två lager, men var lite kladdigt att måla med, ni ser att jag målat lite utanför. Det kladdiga kring naglarna är nagelbandsolja, brukar alltid olja in efter målning.
Ser ni att det ser mycket mer grönt ut i flaskan än på naglarna? Visst är det fint?
Ok, nu kommer det tråkiga med det här lacket. Det torkar extremt långsamt! Jag körde LA Colors snabbtorkande överlack, det är visserligen inte så bra som Seche Vite, men jösses - tre timmar efter lackning hade lacket fortfarande inte härdat ordentligt! Det innebar att jag fick diverse hack i ytan för det går ju inte att sitta till så länge! Nej, jag undrar om jag kommer att använda detta lack någon mer gång, kanske möjligen med Seche Vite bara för att testa. Det står ju dessutom quick drying på flaskan och det känns som en rejäl lögn!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Attans på torktiden, för det ser ju jättefint ut!

Ninni sa...

Ja, det är så jobbigt när det aldrig härdar...

Anonym sa...

Så snygggt!!! /Carin

isabell sa...

Ååhh så vackert!
Herregud nu blev jag avis!!