onsdag 11 januari 2012

Recension - IsaDora Natural radiant Make-Up

Den här tuben/flaskan (för det är något mellanting) fick jag av supergulliga Skimmerskuggan. Hon hade fått hem några olika nyanser för test och denna var för mörk för henne. Det var rätt så länge sedan jag fick den, men först nu när det varit lite kallare så har jag testat den ordentligt. Jag gillar nämligen mest puderfoundations när det är varmare ute för jag upplever min hud fetare då.

Det här är en ganska lätt foundation, jag upplever den lite mer som en färgad dagkräm. Jag gillar inte tyngre foundations så det passar mig utmärkt. Färgen 54 Almond är perfekt för mig. Jag gillar verkligen att den har solskydd 15, det tycker jag alla foundations ska ha.

Den sitter rätt ok, i slutet av dagen kan jag dock känna att jag blir lite blank och vill pudra mig, men det är inget som stör mig särskilt. Förpackningen är väldigt praktisk med en liten pip, vilket gör att det går lätt att ut rätt mängd. Lite tråkig ser den dock ut, jag skulle inte falla för den i butik tror jag. Alla IsaDoras make-up-produkter är oparfymerade och kliniskt testade vilket känns bra. Denna kostar 149:- i butik och finns hos Kicks, Åhléns, H&M m fl. Det tycker jag känns prisvärt.

Ninni ger betyget: 3+ (bra och prisvärd produkt men utan lyxkänsla).

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Kul att vi tyckte så lika!

Ninni sa...

Ja, eller hur! Då är det ju så de flesta kommer tycka helt enkelt...