söndag 13 november 2011

Recension - Clarins Wake-Up lotion

Nu har jag använt Clarins Super Restorative Wake-Up Lotion (puh, långt namn) i ungefär ett halvår. Jag brukar använda den under min dagkräm tidiga mornar för att vakna bättre. Den vänder sig till lite äldre kvinnor (vet inte om jag är äldre ännu - jag är 41 år).

Funkar den då? Jo, jag tycker faktiskt att jag känner mig lite piggare och att huden blir lite mindre puffig. Produkten är som ett ganska tunnflytande serum och kommer i en flaska om 125 ml, vilket är en stor förpackning för att vara ett serum/ansiktskräm. Min mamma köpte denna när vi var i NY och hon hällde upp en rejäl skvätt till mig en en annan flaska. Den är fortfarande inte slut så det är en dryg produkt. Skulle gissa att en sån här säkert räcker ett år om man använder den varje dag. Doften är lite sådär medicinsk och det gillar jag. Vissa av Clarins produkter doftar tantparfym, men det gör inte denna som tur är.

Denna kan man köpa på Feelunique för £21,50  (ca 240:-) eller i svenska butiker för 415:-.

Jag ger betyget: 4

Inga kommentarer: