söndag 9 oktober 2011

Recension - Estée Lauder Sumptuous Extreme

Nu är det dags att recensera mascaran Sumptuous Extreme från Estée Lauder. Jag har använt den i ca 1,5 månad nu om jag får gissa. Jag brukar alltid gilla Estée Lauders produkter och detta är verkligen inget undantag! Den ger rejält med volym utan att man behöver anstränga sig och den sitter hela dagen om man inte gråter. Dessutom är hylsan jättelyxig och fin och sånt gillar jag. Tyvärr har jag rätt så rinniga ögon just nu, men det är inte mascarans fel för den är inte vattenfast. Jag vill inte ha vattenfasta mascaror för jag tycker de är så jobbiga att få bort eftersom jag inte gillar fettbaserade removers såsom tvåfasremovers så jag får leva med att lite rinner bort under dagen.
Två nackdelar har den här mascaran. Den första är att borsten är så jättestor att jag får svårt med precisionen, det blir nästan alltid lite utanför trots att jag försöker vara noga, jag städar bort det med en tops med lite vatten på. Den andra nackdelen är att den är svindyr här i Sverige, den kostar 340:-, vilket jag tycker är rena rånet för en mascara. Mitt exemplar köptes av en supergullig bloggkompis när hon var i NY och jag kommer nog att köpa en ny om jag åker över till USA (planerar resa till L.A i februari). Nu till betyget då - jag ger den en rejäl fyra i betyg. Hade den varit billigare och lite mer lättmålad så hade jag aldrig velat ha nån annan mascara. Jag kommer säkerligen att köpa denna igen för jag älskar de feta fransarna jag får av den!

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Kul att den var så bra! Men 340 kr, det är verkligen mycket...

Ninni sa...

Ja, Estée Lauders produkter är ju dubbelt så dyra här som i USA, vansinne!