torsdag 9 juni 2011

Recension - Absolut Torr

Minns ni att jag skrev att jag höll på att prova en grej häromkvällen? Någon trodde att det handlade om brun-utan-sol, men så var inte fallet. Jag håller nämligen på att testa en produkt som heter Absolut Torr. Jag svettas en del på magen och precis under bysten så jag tänkte ta reda på om denna produkt kan hjälpa. Jag är alltid lite småsvettig när jag cyklat till och från jobbet och även när det är varmt såklart och det är inte kul med blöta fläckar på tröjan. Man kan även använda denna till händer och fötter, men det har jag inte gjort.
Man ska dutta på Absolut Torr med textiltoppen på flaskan på de ställen där man svettas, sen låter man det torka och så ska problemet vara löst i upp till 7 dagar. Det gäller att låta produkten torka ordentligt innan man klär på sig för annars kan det bli fläckar på kläderna. Därför satt jag med bar överkropp häromkvällen.

Funkar det då? Ja, jag är helt förbluffad, men det funkar jättebra! Min kollega C fick också prova och hon är också helt förbluffad. Jag var kruttorr på magen och under armarna hela dagen idag, trots att jag dessutom cyklade hem i en tät regnjacka pga spöregn. Visst är det lite bökig applicering, men det vägs upp av resultatet helt klart, speciellt när den verkar flera dagar. Absolut torr hittar ni på apoteken och den kostar strax under 70:- för en flaska på 35 ml och min flaska kommer att räcka länge för den är dryg.

Jag råkade även ha på produkten under armarna när jag var nyrakad (glömde att jag hade rakat mig) och det sved kan jag rapportera så det är inte att rekommendera.

Hur fick jag prova den här produkten då? Jo, jag är med i något som heter Buzzador, det innebär att jag då och då får förfrågningar om jag vill testa olika produkter (allt från krämer till matprodukter eller telefonabonnemang) och så kan jag välja ja eller nej. Man behöver alltså bara vara med när man själv vill och kan.Vill ni också vara med? Skicka mig då ett mail så fixar jag så att ni får en inbjudan!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Det låter ju som en riktigt bra grej att ta till vid speciella tillfällen! Undras tro bara om det verkligen är bra för huden...

Vad kul att du fått den via Buzzador, jag är också med där men får bara jättetrista erbjudanden...

Ninni sa...

Ja, jag vet ju inte hur det påverkar huden under en längre tid. Jag brukar ofta få erbjudande från Buzzador, men det är långt ifrån alltid som man kommer med, men ibland har man tur!

SminkJante sa...

Jag använde den för många år sedan och den fungerar verkligen.

Numera tänker jag gift, gift, gift!

Ninni sa...

Haha, ja jag ligger kanske lite efter när det gäller innehållsdeklarationer kanhända.