söndag 24 april 2011

Grön mejk med nya Cargo-paletten

 Så var det dags för de gröna skuggorna ur nya Cargo-paletten.
Jag ville ha resultatet en smula skirt och vårigt. Grönt är inte min favoritfärg, jag tycker inte det är en ful färg på något vis, men jag dras sällan till den. Däremot blir jag sugen om den gröna nyansen drar lite mot teal och det gör ju denna! Därför kommer den säkert bli välanvänd.
Ser ni att det inte är en renodlad grön utan lite åt det blå hållet. Bilden nedan är lite missvisande. Den ljusa skuggan innehåller mer grönt, den ser för vit ut på bilden.
Basen fick återigen bli den beiga med skimmer. Den matta kommer nog tyvärr inte bli så mycket använd som den vitskimrande och beigeskimrande. Jag gillar mer när det skimrar helt enkelt...

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättefint! JAg gillar de andra sminkningarna med paletten också, det var ett bra köp!

Ninni sa...

Ja, jag gillar den skarpt! :-)