onsdag 30 mars 2011

Biotherm Skinergetic - ny hudvårdsrutin

Här ska ni få se! Jag ska börja med några jättespännande produkter från Biotherm som jag köpte i München. De kommer från Biotherms nya serie Skin Ergetic.
Här ser ni först ett kit med dag- och nattkräm, detta är inte fullstora burkar utan de är på 15 ml/styck, jag hittade dem för ca 20 euro på ett parfymeri i München, vilket var ett riktigt fynd, de hade erbjudande på dem. Normalstora burkar på 50 ml kostar på Kicks 440:-/st.
Såhär beskrivs dagkrämen (den orange burken):
En mur av antioxidanter skyddar huden mot fria radikaler. Boostar huden med energi
från näringsrika ämnen och återfuktar huden. Fem aktiva ingredienser från frukt och grönsaker - Tomat - Äpple - Apelsin - Vindruva - Granatäpple.
Såhär beskrivs nattkrämen (den vinröda burken):
Hjälper till att driva ut toxiner. Stimulerar och återfuktar huden. Fem aktiva ingredienser från frukt och grönsaker - Bovete - Te - Ruscus - Sojaböna - Tranbär. En mjuk creme för en jämn och smidig hud varje morgon.

Ja, här var det frukt och grönt för hela slanten! Och det kommer mer, jag köpte nämligen serumet i samma serie, fast i fullstor förpackning på 50 ml. Denna gav jag 40 euro för, vilket är strax under 400 kronor (tror t o m att euron stod lägre då än nu), vilket också är ett fynd för på Kicks kostar den 515:-. Även denna hade de erbjudande på. Jag hade faktiskt spanat in detta serum redan innan resan och även kollat priset på Landvetter så jag visste vad den kostade.
Såhär beskrivs serumet:
Ett effektivt och kraftfullt koncentrat som kontinuerligt skyddar huden mot yttre påfrestningar. En unik kombination av naturliga ingredienser mot trötthetstecken: Broccoli - Sojaböna - Äpple - Citron - Sockerrör.

Jag som inte gillar broccoli, men äter det nästan varje dag ändå för att det är nyttigt, hihi. Och nu undrar ni såklart vad som är i påsen ovan, har jag rätt?

Jo, detta är ungefär som penicillin. I påsen ligger ett lock med ett pulver i. Man tar bort dropp-pipetten och sätter på locket istället. Sen trycker man på en knapp på locket.
Då öppnas en liten lucka och ett pulver åker ner i flaskan. Ovan ser ni hur luckan har öppnats. Sen får man skaka ordentligt innan man sätter tillbaka pipetten. Anledningen till det här med pulvret är att produkten ska vara nyblandad och fräsch när man börjar använda den. Serumet sägs nämligen bara hålla i tre månader från det att man blandat. Man ska använda detta serum både dag och natt så det går nog faktiskt åt på tre månader tror jag.

Med det lilla kitet med dag- och nattkräm fick man även ett prov på serumet, dock utan skakfunktion. Kan vara bra att ha om man åker bort någon natt. Undrar om de tillsatt konserveringsmedel i provet.
På baksidan av serumflaskan fyller man i när serumet blandades.

Jag kommer att använda dessa produkter tills de är slut nu och när dag- och nattkrämerna är slut (för de tar nog slut fortast) så kommer jag att skriva vad jag tycker om dem. Är ni nyfikna? Det är nämligen jag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man e nyfiken! :-D Det ska bli spännande att höra om broccoli-serumet gör underverk för huden. ;-)

Emilie sa...

åh. Jag fullkomligen älskar doften på den orangea burken men jag har verkligen inte de summorna att lägga på en créme :(

Kerstin sa...

Jag är grymt nyfiken på dessa! Vad kul att du ska testa dem :)

Carina sa...

Ser fram emot en recension om serumet.

Broccoli är gott att äta, men hur påverkar broccoli huden, vet du det?

Ninni sa...

Haha, nä, jag har ingen aning om hur broccoli funkar på huden, men jag kan redan rapportera att alla produkterna doftar supergott. Min kollega kommenterade att jag doftade gott när jag kom till jobbet igår morse och det var inte min parfym hon kände.