måndag 7 februari 2011

Garnet flash

Revlon kom ut med några pennor som jag blev så sugen på för ett bra tag sen. De såg så himla härliga ut och jag bestämde mig för att köpa två av dem. Jag har en guldfärgad och en plommonlila. Jag har inte använt dem på jättelänge och bestämde mig därför för att göra det. Jag plockade fram den plommonlila som heter Garnet flash.
 Grundade med en krämskugga från Clarins och ramade sen in ögat med pennan från Revlon.
Sen kom jag snabbt på varför jag inte använt den på länge. Den creasar något enormt och behöver verkligen mättas med en puderskugga... jag var på bio med mina barn och när jag på hemvägen provade lite kläder i en affär så såg jag ut som.... "näe usch" i spegeln! Den nya mascaran jag håller på att prova gjorde definitivt inte saken bättre. Den kommer från IsaDora och heter Build up Extra Volume. Nästan all mascara och ögonpenna låg i klumpar nedanför ögonen.
Tur att jag fått mascaran gratis och att den inte är i fullstorlek för då hade jag blivit besviken. För säkerhets skull ska jag prova den lite till men jag har inte stora förhoppningar direkt...
Nåja, den lilla killen till vänster är söt iaf. Oj vad min puderfoundation hade fastnat i håren utanpå näsan idag. Näe, detta var ingen bra sminkdag alls! Min näsa ser ut som en persika, hihi!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint! Jag tycker inte att du ser luden ut :)

Line of beauty (Linda) sa...

Det är så förargligt med sådana pennor som kletar och smetar ut sig. Oftast nackdelen med väldigt krämiga pennor vilket är synd eftersom de brukar vara lättmålade.

Ninni sa...

Tack Kerstin, nu fick jag lite plåster på såren. Det var snyggt kanske i en kvart iaf...hihi.

Lina; Vissa pennor sitter konstigt nog bra även fast de är krämiga, Urban Decays 24x7-pennor är mycket bättre t ex.