söndag 19 december 2010

Ny mascara: Oriflames Beauty Revelation

Efter att ha tröttnat på Cover Girls Lashblast fusion mascara som ju inte var svart utan grådassig så gick jag för några veckor tillbaka till Lashblast mega volume för den hade jag inte använt så länge. Det kändes på något sätt lite slösigt att bara hoppa från mascara till mascara trots att jag inte var riktigt nöjd. Men nu bestämde jag mig iaf för att byta märke. I mitt lilla lager hittade jag Oriflames Beauty Revelation, jag fick den genom en tidningsprenumeration. Borsten är väldigt liten, den påminner faktiskt om Kanebos 38-gradersmascara om ni testat den. Jag har bara använt den i en dag, men jag måste säga att den verkar lovande. Den ger bra med volym och har genomgått ett ganska tufft träningspass utan att smula eller smeta. Jag återkommer med en mer utförlig recension när jag använt den ett tag.

Jag har sedan tidigare lite blandade erfarenheter av Oriflames mascararor, här kommer en snabblista:

-Power curl - medelbra mascara med medeltäckning inget direkt att anmärka.
-Wonder lash - toppenbra! Ger både längd och mycket volym och sitter bra.
-Lash extreme - ett riktigt bottennapp, klumpar bara ihop fransarna till stora kokor pga den kassa borsten. Vet inte om den finns kvar för den finns inte på Oriflames hemsida.

De två senare mascarorna kommer i snarlika förpackningar korkat nog.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Spännande med nya mascaror.

Ninni sa...

Ja, visst är det! Det kan ju skilja så mycket på borstarna och formulan.