söndag 31 oktober 2010

Äntligen riktigt tryck i skuggorna

Jag har länge efterlyst en skuggbas som ger riktigt bra tryck till mina skuggor och får fram det riktiga skimret. UDPP och To Faceds primer i all ära, men inte blir skuggorna såsom de ser ut i kakan inte! Som jag skrev häromdagen så har jag nu köpt mig en Highlighter från Make Up Store i färgen Platina. Det är en produkt som är fettbaserad. Jag var inte helt säker på att den skulle funka på mina något feta ögonlock men var villig att ge den en chans. Jag har nu provat den två gånger och jösses vad skuggorna fäster bra! Jag tar så lite som jag bara kan av Platina, ett supertunt lager och applicerar med fingret. Det blir inte världens bästa hållbarhet, utan creasar litegrann framåt eftermiddagen, men det kan jag leva med om skuggorna blir såhär fina.
Kolla bara hur läckert skimmer den lila färgen får! Detta är Microshadow Flamenco från MUS. Jag har aldrig lyckats få fram det fina skimret i den såhär bra förut tycker jag. Kanske ska jag prova att först lägga lite UDPP på locket och sen Platina? Vad tror ni?
Ser ni skimret! Dessutom tycker jag att skuggorna blir lättsuddade vilket inte är fy skam. Detta är från igårkväll och bilderna är tagna i vårt fönsterlösa badrum med blixt.
Ovanför Flamenco lade jag den gräddvita skuggan Charity uppe till höger i bild. Den vita längst ner är Platina, jag lovar ta bättre bild på den snart så ni får se den i dagsljus för denna bilden visar inte hur den verkligen ser ut, den är pärlemovit, men det syns inte när man lagt skugga över. Kamerablixten tar helt bort skimret. Pennan kommer också från MUS, körde samma märke hela linjen igår.

Idag har jag den gråbruna skuggan Burnt Bark från Max Factor och den blev också fin med Platina under, orkade inte fota för jag hade lite bråttom ut så ni får se nån liknande nån annan dag.

Update; Både Linda Hallberg och Hiilen använder ofta Platina, kolla bara in Linda Hallbergs tutorial med grönt och turkost idag, ursnygg och intensiv!

14 kommentarer:

Caroline sa...

Ja jag funderar faktiskt på att svara både i min egen blogg och i andras men samtidigt känner jag lite överflöd i det där! Jag tycker det är bra att gå in hos andra och kommentera, då får man också ett syftemål att besöka bloggen om den skulle hamnat i glömska ett tag! för det kan pinsamt nog ske mig ganska ofta!

Ninni sa...

Där har du helt klart en poäng!

Tina (Beleza) sa...

Oj vad skimmret syns bra. Kanske ska satsa på en High Tech Lighter Platina själv då, jag har flera skuggor som skulle behöve en extra skjuts även om min Lumene-primer fungerar toppen för det mesta.

Ninni sa...

Ja, den är toppen, men man får räkna med lite crease eftersom den är fettbaserad.

Josephine sa...

Tjusigt! Dock kan jag inte bära HTL, den creasar redan på förmiddagen på mig tyvärr :(

Ninni sa...

Har du testat att lägga så tunt det bara går?

emilie sa...

Jag använder ingen annan primer än min HTL för jag tycker att den är gudomlig. Jag kan lägga en make tidigt tidigt på morgonen och den kan vara lika fräsch sent på kvällen som när jag la den. Jag älskar min htl platina ^^

Ninni sa...

Åh, håller den så bra på dig?

Emilie sa...

Faktiskt :O Jag trodde inte den skulle hålla så bra som den gör, men det kan skilja sig lite från märke till märke. MUSskuggor kan jag ha i tio/tolv timmar utan att de creasar :O Det varierar lite från sort till sort, (den som uppenbart creasat efter många timmar är barryms eyedust) men annars tycker jag att de håller sig finfina!

Caroline sa...

hehe tack! min mamma brukar kommentera i liknelse med "suck oooohh vad många lack" men då har hon ju inte sett vad många andra verkar ha!

Carina sa...

Ja, min lilla gullunge är söt :) men hon är också en underbar person. Även om tonårslivet är lite upp och ner, lite då och då, påfrestande för oss föräldrar, men även för tonåringen själv. De är ju mitt emellan att vara vuxna och barn.

Passa på att gosa, när de är lite större så blir det bara pinsamt i en period, ifall de nu inte är riktigt ledsna eller smått sjuka förstås, då vill de gärna krypa nära en och mysa...

Din son är riktigt gullig han med, såg honom för ett litet tag sedan i din blogg :) Fina ögonfransar också har jag för mig ;)

Sminkan sa...

Ser jättefint ut! Tyvärr har HighTech-baserna inte alls funkat på mig. Hoppas du år det att bli bra för på dina bilder ser det fantastiskt ut!

Ninni sa...

Tack för alla goa kommentarer hörni, de gör mig varm!

Kerstin sa...

Sjukt snyggt, Ninni!!