måndag 5 juli 2010

10 saker ni kanske inte visste om mig

Jag har blivit utmanad av både Sminkan och Kerstin att skriva ner en lista över saker som ni kanske inte visste om mig.

1. Jag är en obotlig gottegris. Älskar lösgodis och choklad, tyvärr sätter dessa sötsaker sig kring låren och magen på mig. Jag är inte supertjock, men mullig...
2. Jag gör därför mina försök att gå ner i vikt då och då, den metod som funkat bäst för mig har varit GI-metoden. Tyvärr är det alldeles för lätt att falla tillbaka i gamla godisvanor.
3. Jag har tvillingpojkar som är nio år gamla ihop med min sambo. Tänkte mig alltid att ha två barn och jag är sanslöst lycklig över min familj. Pussar på dem alla tre massor varje dag, nästan lite för mycket ibland tror jag.  Jag lider verkligen med alla ofrivilligt barnlösa och skickar er härmed en stor kram.
4. Jag älskar att duscha och bada, tyvärr har vi inget badkar...
5. Jag fick glasögon när jag gick i trean och jag avskyr glasögon, tackar himlen för linser. Har funderat på operation, men efter diskussion med en nyopererad kollega har jag fått för mig att det är bättre att vänta lite tills åldersseendet sätter in för då kan man fixa både det, närsyntheten och astigmatismen på samma gång för hela livet. Synd att det är så dyrt bara.
6. Jag är sådär mellan-ordentlig/slarvig. Gillar när det är total ordning, men orkar inte alltid hålla skrivbordet rent så det kan vara rätt rörigt ibland.
7. Jag är otroligt åksjuk av mig. Kan knappt åka spårvagn utan att må illa och ännu mindre åka karuseller och sånt som snurrar. Cyklar helst i alla årstider.
8. Jag klappade en orm häromveckan. Känner mig otroligt stolt att jag vågade. Den var faktiskt lite skön att ta på.
9. Jag har alltid gillat att läsa, både böcker och tidningar, men inga tunga saker utan gärna deckare och gärna svenskt.
10. Jag är tokig i att resa. De bästa ställena jag varit på är (utan inbördes ordning) Mauritius, Thailand, Berlin, London, Korfu och så svärmors hus i Spanien som vi åker till varje sommar. Ser fram emot att åka dit om tre veckor. Efter Spanien väntar även New York som varit min stora rese-dröm i flera år nu.

Äh, ni får en extra:
11. Jag älskar att vara ensam. Skulle som sagt aldrig vilja vara utan min familj, men trivs ypperligt när jag får vara ensam hemma några timmar.

9 kommentarer:

Honi sa...

Sv: Det är just det med styvheten som jag har haft problem med, provade en från ELF men fy sjutton värre pensel går nog inte att hitta. Den delade sig i två delar och målade två streck på mig :p
Jag älskar också att resa, London är ju en sån fantastisk stad!

Ninni sa...

Jaha... du får nog nästan känna på penslarna först då. Ja, London det är grejor det! :-)

Lisa sa...

Det var kul att läsa din lista. Visste det mesta om dig, faktiskt.

Kram!
Lisa

Anonym sa...

Kände till allt utom ormen! Är det semester nu? /Cookie

Ninni sa...

Nix, jobbar denna vecka och två veckor till, åker inte förrän den 26:e juli. Känns seeegt!

Kerstin sa...

Kul läsning! Så modigt med ormen =) Jag känner minsann igen mig i mycket, särskilt resandet, godiset och det är med att vara ensam =)

Kabuki sa...

Jättekul att läsa lite mer om dig. Gillar också Korfu och önskar att min svärmor också hade hus i Spanien! :)

Sminkan sa...

Åh, vad kul att läsa!

Ninni sa...

:-)