torsdag 24 juni 2010

Tipsigt och trixigt


Mandelolja är ju förträffligt bra till nagelbanden. Men flaskan jag köpte på Apoteket är totalt hopplös med sin jättestora öppning. Man kan ju såklart sticka ner en pensel eller en tops i den, men jag är lite för lat för att böka med det. Därför kom jag på att ju kunde fylla på min lilla tomma Solaroilflaska med mandeloljan istället. Jag gjorde först rent penseln ordentligt med diskmedel och hällde ur de sista dropparna ur den pyttelilla flaskan. Sen sög jag upp lite mandelolja ur den stora flaskan med ett sugrör. det gör ju inget om man får i sig lite för mandelolja är ju inte farligt. Dock såg jag nivån eftersom sugröret var en smula genomskinligt. Sen släppte jag ner sugrörets innehåll i Solarflaskan och vips har jag en mycket smidigare förpackning till min mandelolja. Den stora flaskan räcker till många påfyllningar.

7 kommentarer:

Kerstin sa...

Mycket smart idé! Tack för tipset =)

Caroline/StyleFile sa...

nu använder jag nån kokosolja på naglarna som jag fyllt på i depends myrrolja!

Josephine sa...

Väldigt smart, tack för tipset! :)

Emma P sa...

Smart! Jag skulle vilja ha nagelolja från scratch nails. Mina naglar har lidit mkt av remover och omlackningar på sistone...

Shamrock sa...

Smart. Jag gillar oxå apotekets mandelolja (men just nu behöver jag intensivkur på mina naglar)

Bitte sa...

Bra tips.

Ninni sa...

Mina naglar är en katastrof just nu så de behöver all hjälp de kan få... jag slarvar med insmörjningen, men ska försöka bättra mig.