tisdag 8 juni 2010

Greige



Greige är alltså gråbeige. Det är en färg som passar de allra flesta och det framhäver de flesta ögonfärger. Dessutom passar denna färg till vilka kläder som helst. På bilderna har jag använt den nästan kultförklarade skuggan Burnt bark från Max Factor som jag köpte häromsistens. Den ligger närmast ögat, ovan för lade jag Golden Beige från L'Oreal. Under ögat ritade jag med MAC-pennan Technakohl i färgen Earthline. Den har faktiskt nästan samma färg som Burnt bark så de går väldigt bra ihop.

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Greige är snyggt! Har massor av skuggor i den färgen, fast alla är olika. Mycket vackra är de, varenda en!

Ninni sa...

Ja, jag har några också, jag tenderar att dras till dem trots att jag egentligen är en färgglad person. Konstigt...hihi. Även guldbeiga skuggor drar till sig min uppmärksamhet, fast helgrå skuggor känns totalt ointressanta.