lördag 6 februari 2010

Turkost – också en favorit


Jag gillar faktiskt inte BARA lila utan även andra färger. En favorit är turkost och petrol (lite mörkare än turkost). Båda dessa skuggor har jag bytt till mig på forumet och de är riktiga favoriter. Den mörkare är Lovely Linnea från MUS, man kan ha den till vardags lite svagt och till fest i en snygg sotning ihop med svart. Mycket användbar. Tyvärr har den utgått ur MUS sortiment, men min skugga lär räcka superlänge så det gör mig inte så mycket, den är så himla dryg. Den andra skuggan är Angel Eyes från Max Factor, den brukar jag använda när jag är lite lat för den är så pass svag att man kan klafsa på ordentligt, det syns inte så mycket om man målar utanför eller slarvar lite och den framhäver mina ögon jättefint tycker jag. Denna skugga är turkos med inslag av grått. Grått klär mig inte så bra i vanliga fall, men med lite turkost i så blir det en helt annan sak.